15.05.2014
Pome.sk

REPORT PZ Jacht Trip Project 2014

V termíne od 13. - 20. 09. 2014 sa uskutočnil druhý ročník nášho Progress Zone Jacht Tripu. Začínali sme v Sobotu skoro ráno. Po naložení áut za zaždivého počasia sme vyštartovali na cestu a dufali že nás také počasie nebude prenasledovať celý týždeň. Vybrali sme sa smerom cez Maďarsko. V autách od začiatku panovala super nálada. Po hodinách intenzívneho smiechu začalo vykukovať aj slniečko čo atmosféru len gradovalo.

Po príchode do nášho domovského prístavu Sukošan, vybavení všetkých papierovačiek a formalít sme sa konečne mohli nalodiť na našu loď menom ANAMARIJA. Kedže nám ešte stále chýbal jeden člen posádky, ktorý mal prílet vo večerných hodinách, tak sme mali dostatok času pozriet si marínu a začať si užívať okolitu atmosféru.

V Nedeľu ráno sme sa naraňajkovali. Nasledovalo krátke zhrnutie základných infošiek, odkotvenie, nastavenie kurzu smer juhovýchod. Počasie bolo parádne. Slniečko sa na nás usmievalo celý deň. S vetrom to už bolo trošku horšie.Bol slabý na plachtenie tak sme kombinovali motor a plachty tzv. motorsailing. Obedňajšiu prestávku sme mali na ostrove Murter v zátoke s autokempom zvanej Koširina. Tam sme sa okupali, vytiahli a poskákali zo stažňa. Pobede sme sa preplavili ďalej a na noc sme zakotvili v zátoke Rogoznica. Vzdialenosť preplavby bola 45 námorných míľ.

Nedela.png JUR_6189.jpg

Tretí deň plavba smer karibská zátoka na ostrove Sv. Klement. Sprevádzal nás slabučký zadný vietor, takže sme vačšinu trasy prešli na motor, ale oplatilo sa pretože sme mali opať rovnaké miesto na parkovanie a strávili sme pekný zvyšok dňa a celú noc v tejto obľúbenej zátoke. Po zotmení a rozsvietení svetielok sa úkázala zátoka v najkrajšom svetle. Žiariaca zátoka, ligotajúce hviezdy a v pozadí tóny trubky oznámujúci koniec ďalšieho dňa tripu. Tak už nám neostavalo nič iné ako pobrať sa do postele. Vzdialenosť preplavby 33,4 námorných míľ.

Pondelok.png  karibska.jpg

Utorok, plavba na známu pláž Bol, ktorá sa nachádza na ostrove Brač. Tam sme si dali obed spojený s kupaním a pobrali sa na kotvište v zátoke Bobovišče rovnakého ostrova. Po obedňajšej pauze sa vytvoril Severo-západný vietor zvaný maestral, ktorý je v letných mesiacoch vhodný na plachtenie. Takže sme mali vhodné podmienky, aby sme sa plavili na plachty a dokonca sa nám podarilo aj prekonať minuloročný rýchlostný rekord o dva uzle. Speed meter sa zastavil tesne pod hranicou 10 uzlov. Vzdialenosť preplavby 37,9 NM.

Utorok.png JUR_6504.jpg

V piaty deň tripu sme vyplávali do oblasti národného parku krka Chorvátskym morským kanálom podobným fjordu,ktorý nás zaviedol trošku do vnútrozemia. Tu sa mieša slaná so sladkou vodou a vytvára sladké jazero na ceste plavebnej dráhy mora. Samozrejme nemohli sme sa neokúpať :-) Popoludní sme pristáli v mestečku Skradin, odkiaľ sa dajú ísť pozrieť vodopády, ktoré sa objavili aj v kultovom filme WINNETOU. Väčšina posádky si túto možnosť nenechala újiť. Presadli na vyhliadkovú loď k vodopádom. Večer prevládala kľudná atmosféra (až na tie krásne spievajúce "poľske kobiety" z vedľajšej lode). Začali sa prejavovať prvé príznaky únavy, a tak väčšina  z nás volila spánok za najlepšiu cestu.Vzdialenosť preplavby 48,5 námorných míľ.

Streda.png JUR_6574.jpg

V šiety deň tripu sme sa zobudili znova do krásneho rána. Čakala nás spiatočná osem míľová cesta späť kanálom, ktorú sme šli na motor. Mali sme možnosť znova si pozrieť chorvátsku architektúru. Plavili sme sa popod dva viadukty, vojenské bunkre pre lode, ktoré boli vytesané v skale a vojenskej pevnosti Šibeník. Tá je vstupnou aj výstupnou bránou Chorvátskeho morského kanála. Tu sme pomohli motoru vytiahnutím plachiet. Počas približne štvorhodinového motorsailovania okolo ostrova Murter sme nezáhaľali a využili čas. Natočii sme zopár pekných záberov (budete vidiet vo videu), povyťahovali na stažeň odfotiť nejaké to "selfíčko" :-) Obed spojený s kúpaním sme strávili na jednej z mála piesočnatých pláži v Chorvátsku, na ostrove Vrgada. Na noc sme sa preplavili na kotvište pri meste Pakoštane. Vzdialenosť preplavby 32,6 námorných míľ.

Stvrtok.png JUR_6538.jpg

V Piatok nás čakal predposledný deň tripu a posledný deň plavby. Kedže sme mali pred sebou už len krátku preplavbu do Sukošanu, tak odchod bol naplánovaný až na štvrtú hodinu poobede. Všetci sme mali dostatok času navštíviť centrum mesta Pakoštane. Obchodíky so suvenírmi , miestny rybí trh, kde sme si aj kupili rybičky na obed ( Lukáš, Pilo geniálne rybičky) a stihli sme aj "veliko točeno". Po tom všetkom bol čas odkotviť a pobrať sa pomaličky do nášho domovského prístavu. Celú cestu nás sprevádzal vetrík a tak sme šli na plachty. Plavili sme sa okolo Biogradu, ostrova Pašman a koniec našej plavby bol späť v Sukošane. A kedže odchod naspäť na Slovensko bolo nasledujúce ráno, tak sme poslednú noc na lodi využili menšou rozlúčkovou párty. Niekto menšou niekto väčšou :-). Vzdialenosť preplavby 12,8 námorných míľ. Celková dĺžka našej šesťdňovej plavby bola 210 námorných míľ.

Piatok.png JUR_6264.jpg

Sobota ráno. Posledný deň tripu sme sa zobudili do strašnej prietrže mračien. Ale to nám už nevadilo, kedže sme mali celú plavbu "vybavené" pekné slnečné počasie. Postupne sme sa pobalili naložili veci do áut a pobrali sa domov.

Na záver by som sa chcel poďakovať všetkým zúčastneným. Prežili sme perfektný týždeň na lodi, kde sa vytvorila super partia a ešte lepšia posádka. A samozrejme veľké ĎAKUJEM patrí nášmu kapitánovi Mirkovi, ktorý potvrdil to čo už všetci vieme. Hneď po našej plavbe sa zúčastnil Majstrovstiev Slovenska v námornom jachtingu, ktoré samozrejme vyhral. Gratulujeme a palec hore Mireček. Nedalo sa všetko spomenúť, ale verím, že fotky a video vám ešte viac približia atmosféru nášho Progress zone Jacht Tripu s heslom:

"LEPŠIE JE TO ZAŽIŤ AKO DVAKRÁT POČUŤ".

ProgressZone Jacht Trip Project 2015 from Progress Zone on Vimeo.

Tagy

Jooooin & ride!

Ale no taaak! nerob si prdel... Supeeer! si prihlásený do newslettera